Köpvillkor

När du gör en beställning hos oss på room55.se godkänner du också våra köpvillkor. Villkoren kan förändras, läs därför gärna igenom dem noga innan du bekräftar ditt köp.

1. Beställning

När du slutfört din beställning i kassan får du inom kort en orderbekräftelse från oss via e-post. Orderbekräftelsen är ditt kvitto på att vi tagit emot din order och skickas ut automatiskt från vårt system. Kontrollera alltid att din bekräftelse stämmer och spara den för eventuella kontakter med vår kundtjänst. Skulle du mot förmodan inte få någon orderbekräftelse, vänligen kontrollera att din e-postadress stämmer och meddela Kundtjänst så skickar vi en ny. Alla beställningar som görs är bindande. För att genomföra en beställning hos oss måste du vara över 18 år. Är du minderårig behöver vi målsmans medgivande.

2. Priser

På room55.se visas alla priser i svenska kronor inklusive moms. Kostnader för frakt och ev betalningsavgifter tillkommer. Priser i butik och online kan variera och vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser.

3. Betalsätt

Att handla på room55.se är säkert och enkelt.

Privatkund

Som privatperson hanteras din betalning i samarbete med Klarna AB. Efter att du har bekräftat ditt köp väljer du det betalsätt som passar dig bäst; mot faktura, med kort, med direktbetalning via din internetbank eller mot avbetalning. Oavsett vilket alternativ du väljer tillkommer ingen avgift för betalsätt.
Väljer du att betala mot faktura, skickas den till dig via e-post direkt från Klarna när varorna lämnar vårt lager. Har du inte handlat med Klarna tidigare görs det vid köpet en mikroupplysning för att kontrollera din kreditvärdighet. Har du frågor gällande din betalning, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst på telefonnummer 08-120 120 10.

Företagskund

Som företagskund kan du välja mellan att betala med kort eller mot faktura.

Kortbetalning

Du som har ett bank- eller kreditkort anslutet till Visa, Mastercard/Eurocard och AMEX kan betala genom ditt kontokort. Kortbetalningar hanteras av vår samarbetspartner, Dibs Payment Services AB, för att garantera en snabb och säker betalning. Beloppet reserveras vid beställning men dras först när varan har skickats från vårt lager.

Faktura

Vi erbjuder fakturering i samarbete med Klarna AB. När du betalar med faktura behöver du aldrig uppge dina kortuppgifter och du betalar alltid efter att du har fått dina varor. Fakturan skickas direkt från Klarna till den mailadress du angav vid beställningen och ska vara betald inom 14 dagar. Läs mer om villkoren kring Klarna Faktura här. Vid fakturaköp levereras din beställning av säkerhetsskäl endast till en adress som är kopplad till ditt organisationsnummer hos Bolagsverket.

4. Frakt och leverans

Leverans till postombud

Normalt levererar vi dina varor inom 1-2 arbetsdagar från det att din order har blivit bekräftad. Vi reserverar oss för något längre leveranstid under högtider och förseningar som beror på tredjepart. Paketen levereras med PostNord till ditt närmaste utlämningsställe. När ditt paket finns att hämta aviseras du via sms till det mobilnummer du angav vid din beställning. Om din order överstiger 500 kr (efter ev rabatter) är frakten fri. För order under 500 kr tar vi ut en fraktkostnad på 49 kr. Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar från det att paketet anlänt, därefter skickas det tillbaka till oss. Ej utlösta paket debiteras en avgift om 175 kr för att täcka våra frakt- och hanteringskostnader. Om du ångrar ditt köp efter att det har skickats från oss måste du hämta ut paketet från postombudet och returnera det. Du kan antingen skicka tillbaka det (returfrakten står du för själv) eller returnera i någon av våra butiker. Paket som inte hämtas ut och skickas tillbaka till oss registreras automatiskt som “Ej uthämtat” och debiteras med 175 kr. Room55 tillämpar inte delleverans om en eller flera varor i beställningen inte kan levereras. Istället skickas de varor som kan levereras och restnoterade varor krediteras dig som kund. Om ditt köp översteg 500 kr från början debiteras du självklart ingen fraktkostnad.

Leverans till butik

Du kan även välja att få ditt paket levererat till din Room55-butik. Kontakta oss på info@room55.seför att göra en beställning till butik i Örebro. Du behöver då inte betala någon fraktavgift. Leveranstiden är 5-7 dagar beroende på butikens leveransschema. Ditt paket ligger kvar i Room55-butiken i 14 dagar från det att paketet anlänt, därefter skickas det tillbaka till oss och återbetalning påbörjas. Ej utlösta paket debiteras en avgift om 175 kr för att täcka våra frakt- och hanteringskostnader.

Utanför Sverige

Du kan även göra beställning för leverans till Danmark, Finland och Norge. Vänligen kontakta oss för en manuell order då frakt på hemsida beräknas på Sverige.

5. Byte och retur

Om du vill returnera en vara har du ångerrätt inom 14 dagar från och med den dag du har mottagit din order. Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Vid returer förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för eventuell värdeminskning om varans skick har förändrats i sådan mån att den inte längre går att sälja till någon annan kund utan att göra avdrag på försäljningspriset. Enklaste sättet är att vända sig till någon av våra Room55-butiker. Där har du möjlighet att initiera återbetalning direkt vid godkänd retur. Det är viktigt att du tar med dig kvittot du fick via mail för att vi ska kunna behandla din retur. Har du valt Klarna Faktura som betalsätt behöver vi också ditt OCR-nummer för att kunna reglera din faktura. Har du långt till närmsta butik kan du skicka tillbaka varorna till vårt e-handelslager. Kontakta support på info@room55.seför att få en retursedel. När du returnerar varor till vårt e-handelslager är det du som kund som betalar returfrakten och ansvarar för varan tills den har kommit fram. Vi rekommenderar därför att du emballerar väl och alltid skickar ditt paket spårbart samt meddelar vår kundtjänst att din retur är på väg. När vi tagit emot dina varor sker återbetalning till ditt konto inom 14 dagar.

Returadress:

Room 55
Marsvägen 8
692 34 Kumla

6. Reklamation

Alla försändelser undersöks innan de lämnar vårt lager. Skulle någon vara trots detta ändå vara trasig eller felaktig när du får ditt paket, åtar sig vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet genom att ersätta med en ny vara. Det är viktigt att du så snart som möjligt efter att felet upptäckts, men senast 14 dagar efter du mottagit ditt paket, kontaktar oss på info@room55.se. Märk mailet med ”Reklamation + ditt ordernummer” Ange reklamationsorsak utförligt i ditt mail så har vi lättare att hantera ditt ärende. Skicka gärna med bilder.